USŁUGI

Lista

OUTSOURCING USŁUG IT

Professnet od wielu lat dostarcza usługi outsourcingu IT dla firm oraz instytucji, które chcą obniżać koszty związane z obsługą IT. Dostarczamy sprawdzone rozwiązania Informatyczne dopasowane do indywidualnych potrzeb dla firm z różnych sektorów gospodarki i biznesu. Proponowane przez nas rozwiązania outsourcingowe ułatwiają klientom prowadzenie działań zwiększających ich przewagę konkurencyjną poprzez dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań ,technologii oraz know-how dostarczanego przez zespół ekspertów posiadających wieloletnie doświadczenie.


Nasze usługi w zakresie obsługi w modelu outsourcingu IT obejmują najczęściej pełne wsparcie użytkownika końcowego (Service Desk i opieka stanowiskowa), administrację sieciami LAN/WAN, infrastrukturą serwerową i infrastrukturą bezpieczeństwa, a także zarządzanie procesami IT zgodnie z dobrymi praktykami i najnowszymi zaleceniami (np. ITIL) oraz uzgodnionymi parametrami SLA. Professnet świadczy również usługi związane z zaawansowanymi rozwiązaniami serwerowymi, macierzowymi i bazodanowymi, a więc z systemami o kluczowym znaczeniu dla biznesu, które są zarazem najbardziej wymagające pod względem dostępności i niezawodności. Dostosowując się do specyfiki działalności naszych klientów dostarczamy usługi zdalnie jak i bezpośrednio w lokalizacjach klienta. Dodatkowo dzięki zleceniu na zewnątrz obsługi informatycznej, Klient nie musi zatrudniać, szkolić i utrzymywać doświadczonych specjalistów ds. IT. Firmy korzystające bezpośrednio z wiedzy i umiejętności dostawcy mogą skoncentrować się na swoich podstawowych celach biznesowych. Jednocześnie nie ponoszą kosztów osobowych, szkoleń, zastępstw i innych związanych z utrzymaniem własnego personelu. Zabezpieczenie ciągłości pracy infrastruktury informatycznej spoczywa na barkach usługodawcy. Jest to zatem rozwiązanie bezpieczne i ekonomiczne. Dzięki specjalizacją oraz szkoleniom nasz zespół będzie również w stanie utrzymywać aktualnie wykorzystywane przez Państwa oprogramowanie takich producentów jak RAKS, Asseco, Sage, Comarch, Enova365, VMware, Citrix, RedHat, Microsoft, Oracle, Cisco, HPE, ManageEngine i inne.

Zalety wprowadzenia outsourcingu IT realizowanego przez Professnet:

- Stały kontakt oraz wsparcie w sytuacjach kryzysowych w trybie 24h/7
- Niższe koszty operacyjne
- Krótki czas wykonywania usługi
- Wsparcie i opieka ze strony doświadczonych specjalistów
- Wysoka jakość usług
- Dostęp do panelu klienta ze statusami zgłaszanych incydentów
- Nieprzerwane wsparcie dla krytycznych elementów infrastruktury
- Dostęp do specjalistycznej wiedzy, nowoczesnych technologii i know-how

Workflow

Przykłady realizowanych przez Professnet usług w ramach outsourcingu IT:

- Administrowanie zasobami informatycznymi
- Wsparcie dla użytkowników końcowych w zakresie wykorzystywanego
oprogramowania (Microsoft Office, OpenOffice, Mozilla Thunderbird, Mail itd.) - Projektowanie konfiguracji sprzętowej pod złożone wymagania projektowe
- Obsługa środowisk zwirtualizowanych
- Zarządzanie poziomem uprawnień do zasobów sieciowych
- Zarządzanie obiektami Active Directory
- Instalacja oraz konfiguracja sprzętu serwerowego oraz klienckiego
- Stały nadzór nad wydajnością systemów i sieci, minimalizujących przestoje w dostępności usług
- Utrzymanie rozwiązań podnoszących poziom bezpieczeństwa
- Instalacja poprawek bezpieczeństwa na systemach operacyjnych oraz
urządzeniach sieciowych - Zarządzanie sieciami komputerowymi oraz optymalizacja ich wydajności
- Projektowanie, wdrażanie oraz utrzymanie sieci WAN/LAN/WLAN
- Doradztwo oraz planowanie rozbudowy i modernizacje sieci uwzględniając statystyki ruchu sieciowego
- Projektowanie oraz utrzymanie sieci wymagające wysokiej dostępności (High-Availibility)
- Dostosowywanie konfiguracji serwerów bazodanowych wpływających na wydajność oraz ich bezpieczeństwo
- Utrzymanie systemów macierzowych (DAS/NAS/SAN)
- Zarządzanie oraz konfiguracje load balancerów aplikacyjnych

Więcej informacji

USŁUGI WSPARCIA HELP-DESK

ProfessNet dostarcza dział wsparcia technicznego przez 24/7 poprzez nasz system Help Desk. Pomagamy naszym klientom rozwiązywać problemy drogą mailową, telefoniczną lub na miejscu w siedzibie klienta. Poprzez użycie systemów monitorujących oraz zarządzania nasze usługi wsparcia Help Desk pozwalają na efektywne oraz skuteczne rozwiązywanie usterek.

Nasze usługi IT zawierają diagnozowanie, naprawy oraz rozbudowy sprzętu teleinformatycznego, migracje danych pomiędzy stacjami roboczymi kończą na konfiguracji i rozwiązywaniu oraz utrzymania aplikacji takich jak pakiet Microsoft Office, Microsoft Office 365 etc. Specjalizujemy się również w usuwaniu złośliwego oprogramowania ransomware, malware, sypware oraz wirusów. Nasze usługi pozwolą Państwa pracownikom skoncentrować się na wykonywanej pracy oraz zwiększyć produktywność.

Profesjonalny system zgłoszeń

Nasz zdalny monitoring oraz zautomatyzowane usługi zarządzania oprogramowaniem pozwolą Państwu na śledzenie historii wszystkich zgłaszanych problemów. Pozwoli to Państwu na identyfikację trendów realizowanych zgłoszeń dla długo terminowych planów inwestycyjnych. Profesjonalny system obsługi zgłoszeń Help Desk zapewni również Państwu pracownikom odpowiedni poziom priorytetyzacji zgłoszeń oraz bycie na bieżąco ze statusami spraw realizowanymi przez nasz cały dział wsparcia usług IT.

Nasze rozwiązania oraz profesjonalizm dostarczanych usług zapewniają efektywności kosztowe dla Państwa budżetów oraz eliminują zbędną konieczność wydłużania czasu realizowanych usług poprzez dojazdy, umożliwiając nam w bardzo krótkim czasie dostępność, kiedykolwiek będziecie nas Państwo potrzebować.

Workflow

Usługi Help-Desk to:

Szybkie i skuteczne rozwiązywanie problemów związanych z IT Pomoc świadczona zdalnie i on site Praca w trybie całodobowym 365 dni w roku Wielojęzyczna obsługa Klienta Wsparcie także dla specjalistycznych systemów IT

AUDYTY IT

Użytkownicy oraz właściciele systemów teleinformatycznych, którzy zainteresowani są odpowiedzią na pytanie „czy wykorzystywany przez nich system lub infrastruktura są bezpieczne”? powinni rozważyć skorzystanie z usług wyspecjalizowanej firmy, która będzie w stanie obiektywnie dokonać całościowej lub częściowej analizy poziomu bezpieczeństwa przedsiębiorstwa.

Zespół ProfessNet zajmuje się realizacją działań audytowych polegających na ustaleniu realnego poziomu bezpieczeństwa. Działania te polegają na wykonaniu szeregu działań począwszy od analizy a skończywszy na rzetelnym opisie wykrytych podatności lub ewentualnych brakach w konfiguracyjnych oraz rekomendacjach, których implementacja podniesienie poziom bezpieczeństwa całej organizacji.

Przykładowe obszary wykonywanych audytów IT:

- Infrastruktury sieciowe
- Systemy HA (High-Availibility)
- Systemy backupowo-archiwizacyjne
- Przeglądy aktualnych polityk i procedur
- Audyt wykonywanych zadań przez działy IT
- Systemy zasilania awaryjnego
- Kontrole dostępu
- Uprawnienia do zasobów sieciowych
- Podatności systemów operacyjnych
- Rozwiązania wirtualizacyjne
- Systemy monitorujące
itd.

Audyty przeprowadzamy w siedzibie klienta na terenie całego kraju. Zapewniamy profesjonalną organizację i wysokiej jakości wsparcie merytoryczne.

CLOUD

Nasz zespół przez wiele lat budował kompetencje w obszarach rozwiązań chmurowych takich producentów jak Microsoft, Oracle, Amazon oraz wielu innych vendorów specjalizujących się w rozwiązaniach chmury. Nieprzerwanie uczestniczymy również w wielu zróżnicowanych projektach migracji i utrzymania dla różnej wielkości infrastruktur. Dlatego też bezprecedensowo ProfessNet to sprawdzony dostawca, który doradza klientom w doborze najwłaściwszego partnera usług chmurowych lub też jest w stanie zaplanować oraz poprowadzić migrację całościowego lub częściowego środowiska informatycznego naszych klientów.

Dzięki naszemu doświadczeniu i wyspecjalizowanej wiedzy oraz partnerstwu reprezentujemy klientów w negocjacjach, optymalizacjach kosztowych oraz bierzemy czynny udział w obsłudze środowisk infrastrukturalnych klientów co powoduje, iż jesteśmy w stanie na bieżąco generować raporty oraz analizy utylizacji zasobów co przekłada się na optymalizację kosztowe oraz wydajnościowe dla produkcyjnych systemów informatycznych. Dzięki naszym usługom klienci zyskują realne oszczędności oraz bezpieczeństwo dla najbardziej krytycznych elementów środowisk oraz usług informatycznych.

could

Przykładowe obszary wykonywanych audytów IT:

- Infrastruktury sieciowe
- Systemy HA (High-Availibility)
- Systemy backupowo-archiwizacyjne
- Przeglądy aktualnych polityk i procedur
- Audyt wykonywanych zadań przez działy IT
- Systemy zasilania awaryjnego
- Kontrole dostępu
- Uprawnienia do zasobów sieciowych
- Podatności systemów operacyjnych
- Rozwiązania wirtualizacyjne
- Systemy monitorujące
itd.

Audyty przeprowadzamy w siedzibie klienta na terenie całego kraju. Zapewniamy profesjonalną organizację i wysokiej jakości wsparcie merytoryczne.

PROJEKTY IT

Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu złożonych projektów informatycznych zaowocowało wypracowaniem wiedzy oraz umiejętności w kierowaniu oraz sprawnym prowadzeniu projektów przez naszych konsultantów oraz projekt managerów. Dzięki temu nasze doświadczenie pozwala na efektywne dostarczanie usług doradczych i konsultingowych wspomagających rozwój infrastruktury i oprogramowania wspomagającego Państwa przedsięwzięcia. Zapewniamy specjalistyczne wsparcie zarządzania projektami informatycznymi począwszy od wstępnej analizy aż do jego zakończenia.

Przykładowe projekty świadczone przez nasz zespół projektowy:

Projekty oparte na analizie zapisów umów z dostawcami lub podwykonawcami,
Projekty dotyczące rozwoju infrastruktury teleinformatycznej,
Projekty rozwoju środowisk informatycznych oraz implementacji polityk bezpieczeństwa.
etc.

INTEGRACJE IT

Większość obszarów przedsiębiorstwa wspomaganych jest zazwyczaj przez różne systemy informatyczne, przeważnie pochodzące od wielu dostawców. Nasza oferta stanowi kompleksowe usługi integracyjne począwszy od doradztwa i konsultacji, dostawę usług i rozwiązań a skończywszy na szkoleniach oraz utrzymaniu. Dzięki naszym usługom integracyjnym klient otrzymuje wiele korzyści takich jak optymalizacja procesów biznesowych czy też ujednolicenia infrastruktur sieciowych, aplikacyjnych lub backupowych.Jednocześnie poprzez pełną niezależność wobec producentów, możemy wykonać rzetelną analizę, gwarantującą klientowi wybór optymalnej technologii.

KONSULTACJE IT

Celem każdego wdrażanego systemu informatycznego powinno być skuteczne wspomaganie przedsiębiorstwa. Aby tak było niezbędne jest przeprowadzenie oraz stworzenie strategii informatyzacji. Dostarczane przez nasz zespół usługi umożliwiają przewidzenie ryzyk oraz skuteczne wdrożenie systemu informatycznego. Nasze solidne doświadczenie w realizacjach celów biznesowych naszych klientów gwarantują oszczędności oraz wysoką jakość świadczonych usług.


Proces opracowywania strategii informatyzacji:

Określenie założeń strategicznych systemu informatycznego

Określenie obszarów informatyzacji - analiza procesów biznesowych

Określenie potrzeb informacyjnych

Określenie koncepcji systemu informatycznego

OKABLOWANIE

Oferujemy fachowe projektowanie instalacji sieci komputerowych LAN bazując na najnowszych technologiach systemowych i sprzętowych. Realizujemy instalację w oparciu o przewody miedziane jak i optyczne.
Gwarantujemy niezawodność łącza oraz najlepsze parametry transmisyjne.

WDROŻENIA IT

Specjalizujemy się we wdrożeniach wszystkich elementów infrastruktury teleinformatycznej począwszy od projektowania pomieszczenia pod serwerownię, budowania sieci WAN/WLAN/LAN/VPN czy też dostawie oraz konfiguracji urządzeń aktywnych sieci przewodowych i bezprzewodowych takich jak routery, firewalle/NGFW, przełączniki sieciowe, punkty dostępowe, czyli newralgicznych elementów infrastruktury bez których szybkie oraz bezpieczne przesyłanie danych pomiędzy punktami sieci nie byłoby możliwe. Nasz zespół wykwalifikowanych inżynierów oraz architektów projektuje oraz wdraża rozwiązania zapewniające najwyższe bezpieczeństwo dla krytycznych usług przedsiębiorstw.
W zakresie ochrony punktu styku z siecią Internet wykorzystujemy:

Next Generation Firewall

Urządzenia nowej generacji które poza filtrowaniem ruchu sieciowego w warstwach 3 i 4 modelu ISO/OSI filtruje dodatkowo ruch w warstwie 7. Dodatkowe funkcje ochrony takie jak IPS pozwalają na głęboką analizę pakietów danych w obu kierunkach co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo poprzez redukowanie zagrożeń z sieci Internet. IPS pozwala skutecznie ochronić punkt styku przed różnego typu (znanymi lub nieznanymi) zagrożeniami.

Kolejne mechanizmy to SSL-inspection, DDoS Protection czy Sandboxing.

Nasze rozwiązania chronią również Państwa stacje robocze (końcówki) przed wyciekiem danych (Data Loss Prevention) czy też uzyskaniem dostępu do danych zlokalizowanych na dyskach twardych np. w przypadku kradzieży lub zagubienia sprzętu (Disk Encryption) Innymi wdrażanymi rozwiązaniami jest grupa rozwiązań typu klient-serwer chroniące przed złośliwym oprogramowaniem na systemach operacyjnych Windows, Linux czy Mac oraz platformach mobilnych.

Wdrażamy, rekonfigurujemy oraz utrzymujemy najbardziej wymagające rozwiązania infrastrukturalne takie jak serwery, macierze, systemy bezpieczeństwa.

Nasze usługi to prawie 10 lat nieprzerwanych wdrożeń oraz budowania doświadczenia w zakresie wdrażania rozwiązań ICT, dlatego też jesteśmy w stanie zaadresować Państwu usługi dla najbardziej wymagających rozwiązań oraz oczekiwań.

SERWIS

Nasz profesjonalny zespół wykonuje wszelkiego rodzaju naprawy sprzętu i oprogramowania komputerowego (w ramach gwarancji i po okresie gwarancyjnym). Obsługujemy zarówno firmy i instytucje jak i klientów indywidualnych.

Nasz serwis świadczy usługi w zakresie:

diagnostyka sprzętu komputerowego oraz oprogramowania,
naprawa i konserwacja komputerów (w tym notebooków),
wymiana uszkodzonych akcesoriów,
modernizacja jednostek komputerowych oraz sieci,
instalacja i konserwacja oprogramowania systemowego,
usuwanie wirusów i trojanów,
odzyskiwanie danych z dowolnych nośników,
doradztwo w sprawie zakupów sprzętu,
instalacja i konfiguracja oprogramowania użytkowego

Dokładamy wszelkich starań, by sprzęt naprawiany był zgodnie z najwyższymi standardami, dlatego tak wiele wymagających firm powierzyło nam monitorowanie stanu swojego sprzętu i oprogramowania.

SPRZĘT I OPROGRAMOWANIE

Dzięki współpracy z największymi w Polsce dystrybutorami sprzętu i oprogramowania jesteśmy Państwu w stanie zaoferować produkty najwyższej jakości renomowanych firm w atrakcyjnych cenach.

Służymy doradztwem w zakresie doboru sprzętu i oprogramowania uwzględniając potrzeby Klienta.

W naszej ofercie znajdą Państwo między innymi:

serwery, stacje robocze (PC, laptopy),
osprzęt do sieci komputerowych (modemy, routery, switche, okablowanie),
podzespoły komputerowe,
drukarki, skanery, urządzenia wielofunkcyjne,
nośniki danych (dyski, karty pamięci, pendrive),
materiały eksploatacyjne do drukarek (oryginalne i zamienniki),
systemy operacyjne,
oprogramowanie antywirusowe,
programy biurowe,
programy do wspomagania prowadzenia firmy (sprzedaż, magazyn, finanse-księgowość,
kadry-płace, CRM).

Dokładamy wszelkich starań, by sprzęt naprawiany był zgodnie z najwyższymi standardami, dlatego tak wiele wymagających firm powierzyło nam monitorowanie stanu swojego sprzętu i oprogramowania.

BUSINESS CONTINUITY

Zajmujemy się planowaniem oraz przygotowaniem planów BCP i DRP dla zapewnienia ciągłości biznesowej, czyli zapewnieniu działalności pomimo wystąpieniu sytuacji kryzysowych takich jak naturalne kataklizmy, awarie kluczowych urządzeń (serwery, macierze itd.) czy też omyłkowe działania kluczowego personelu.

Plan ciągłości działania (BCP) ma za zadanie pomóc firmie w przypadku pojawienia się zakłóceń w prowadzeniu działalności. Wystąpienie zakłóceń przeważnie wiąże się z dodatkowymi kosztami. By zminimalizować straty, dokument powinien obejmować wszystkie niezbędne kroki, które należy podjąć oraz harmonogram działania, co pozwoli na ponowne uruchomienie niezbędnych zasobów, procesów i funkcji.

DRP - plan odzyskiwania danych po awarii. Jest to dokument, który zawiera chłodną kalkulację ryzyka związanego z utratą danych. Jego podstawą jest założenie, że w każdej chwili może dojść do nieprzewidzianej awarii o dużym zasięgu, która skutkować będzie paraliżem infrastruktury IT i całego przedsiębiorstwa.